Адно акно

Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не ўказаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна або адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае ці скарочанае) або яго месца знаходжання альбо названыя дадзеныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымліваюць звестак аб падрыхтоўцы, учыняемым або ўчыненым злачынстве (арт. 23 Закона № 300-З).

Запіс на асабісты прыём і парадак яго правядзення

Службовыя асобы арганізацый, якія праводзяць асабісты прыём, а таксама работнікі арганізацый, упаўнаважаныя ажыццяўляць папярэдні запіс на асабісты прыём, не мае права адмовіць у асабістым прыёме, запісы на асабісты прыём, за выключэннем выпадкаў:

 

* звароты па пытаннях, якія не адносяцца да кампетэнцыі гэтых арганізацый;

* звароты ў неўстаноўленыя дні і гадзіны;

* калі заяўніку ў ходзе асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія цікавяць яго пытанні;

• калі з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях (п. 2 арт. 6 Закона № 300-З).

 

Кіраўнікам дзяржаўных органаў даручана ўкараняць Папярэдні запіс на асабісты прыём у дзяржаўныя органы па тэлефоне або з дапамогай электронных сродкаў сувязі (абзац 3 падп.1.1 п. 1 Дырэктывы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27.12.2006 № 2 "Аб дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарату і павышэнні якасці забеспячэння жыццядзейнасці насельніцтва", далей-Дырэктыва № 2).

 

Пры часовай адсутнасці ў дзень асабістага прыёму кіраўніка арганізацыі асабісты прыём праводзіць асоба, якая выконвае яго абавязкі.

 

Калі на дзень асабістага прыёму прыпадае дзяржаўнае свята або святочны дзень, аб'яўлены Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь непрацоўным, дзень асабістага прыёму пераносіцца на наступны за ім рабочы дзень (п. 5 арт. 6 Закона № 300-З).

 

Асабісты прыём грамадзян, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб вядзецца ў памяшканні, які мае свабодны доступ. Памяшканне павінна быць адпаведным чынам абсталявана, у ім павінны быць крэслы, сталы і інш., каб наведвальнікі мелі магчымасць аформіць свае звароты пісьмова, калі змяшчаюцца ў іх пытанні не былі вырашаны па тых ці іншых прычынах у ходзе асабістага прыёму.

 

Падчас асабістага прыёму грамадзян, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб для забеспячэння кваліфікаванага рашэння пастаўленых імі пытанняў могуць прыцягвацца работнікі адпаведных структурных падраздзяленняў арганізацыі (часткі дзявятая, адзінаццатая кіраўнікі 10 Метадычных рэкамендацый па вядзенні справаводства па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб у дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, зацверджаных загадам дырэктара Дэпартамента па архівах і справаводстве Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь ад 18.05.2017 № 18 (далей - Метадычныя рэкамендацыі)).

 

Пры правядзенні асабістага прыёму па рашэнні кіраўніка арганізацыі могуць прымяняцца тэхнічныя сродкі (аўдыё - і відэазапіс, кіна - і фотаздымка), пра што заяўнік павінен быць інфармаваны да пачатку асабістага прыёму (п. 6 арт. 6 Закона № 300-З).

 

Абскарджанне адказаў на звароты

 

Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйстаячую арганізацыю.

 

Вышэйстаячая арганізацыя пры паступленні да яе скаргі правярае звесткі і пры наяўнасці падстаў для станоўчага рашэння выкладзеных у звароце пытанняў разглядае зварот па сутнасці альбо выдае адпаведным арганізацыям, якія разглядалі зварот па сутнасці, Абавязковае для выканання прадпісанне аб належным вырашэнні гэтых пытанняў, пра што паведамляе заяўніка (пп.20 Закона № 300-З).

Прадпісанне афармляецца ў адпаведнасці з нарматыўнымі прававымі актамі ў сферы архіўнай справы і справаводства. Прадпісанні рэгіструюцца ў адпаведнасці з прынятай сістэмай рэгістрацыі дакументаў у дзяржаўным органе, іншай арганізацыі (п. 19 Палажэння).

Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці пасля абскарджання ў вышэйстаячую арганізацыю могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам (п. 3 арт. 20 Закона № 300-З).

Звярніце ўвагу! Магчымасць абскарджання адказу на зварот у суд прадугледжаная толькі пасля абскарджання ў вышэйстаячую арганізацыю.

Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці

 

Пісьмовы

 

Пісьмовыя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:

 

* звароты не адпавядаюць патрабаванням, устаноўленым пп.12 Закона № 300-З;

 

• звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;

 

• звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі, у тым ліку калі заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, не адносяцца да дзейнасці гэтай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, не датычацца якасці вырабляемых (рэалізуемых) імі тавараў, выконваемых работ, аказваемых паслуг;

 

* прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;

 

* заяўнікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку занесены ў Кнігу заўваг і прапаноў, і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;

 

• з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

 

Рашэнне аб пакіданні пісьмовага звароту без разгляду па сутнасці прымаюць кіраўнік арганізацыі, індывідуальны прадпрымальнік, да якіх паступі

Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы альбо напрамкі заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот (п. 3 арт. 25 Закона № 300-З).

 

Пры адкліканні заяўнікам свайго звароту арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да пісьмовых зваротаў, вяртаюцца заяўніку з суправаджальным лістом (п.20 Палажэння).

 

Пры адкліканні заяўнікам свайго звароту яго заяву аб адкліканні звароту, суправаджальны ліст, з якім заяўніку вяртаюць арыгіналы дакументаў, прыкладзеныя да звароту, таксама могуць рэгістравацца ў рэгістрацыйна-кантрольных формах, у якіх было зарэгістравана зварот, які паступіў (частка дваццаць трэцяя кіраўніка 4 Метадычных рэкамендацый).

 

Тэрміны разгляду

Электронны зварот-зварот заяўніка, які паступіў на адрас электроннай пошты арганізацыі альбо размешчаны ў спецыяльнай рубрыцы на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт (абзац 8 арт. 1 Закона № 300-З).

 

Электронныя звароты, якія паступілі ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных арт.

 

Адказы (апавяшчэнні) на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаны ў гэтых зваротах, акрамя выпадкаў дачы пісьмовых адказаў, калі:

 

* заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;

 

* у электронным звароце паказаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).

 

Адказы (апавяшчэнні) на электронныя звароты, якія накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўніка, павінны адпавядаць патрабаванням, устаноўленым п. 1 арт. 18 Закона № 300-З, а таксама ўтрымліваць прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі або асобы, ўпаўнаважанага ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты.

 

Адказы (паведамлення) на электронныя звароты, якія накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўніка, падпісваюцца кіраўнікамі дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі або ўпаўнаважанымі імі службовымі асобамі і застаюцца ў справаводстве дзяржаўных органаў, іншых арганізацый.

 

Пры выкарыстанні сістэм электроннага дакументазвароту, якія прадугледжваюць прымяненне электроннай лічбавай подпісы, адказы (апавяшчэнні) на электронныя звароты ў электронным выглядзе, накіраваныя на адрас электроннай пошты заяўніка, падпісваюцца электроннай лічбавым подпісам кіраўнікоў дзяржаўных органаў, іншых арганізацый або ўпаўнаважаных імі службовых асоб (п. 23 Становішча).

Рассмотрение обращений граждан, в том числе индивидуальных предпринимателей, их представителей, представителей юридических лиц осуществляется в соответствии с Законом Республики Беларусь от 18 июля 2011 г. № 300-З "Об обращениях граждан и юридических лиц" с изменениями и дополнениями № 306-3 от 15 июля 2015 г., Указом Президента Республики Беларусь № 498 от 15 октября 2007 г. «О дополнительных мерах по работе с обращениями граждан и юридических лиц»

Обращения подаются заявителями на белорусском или русском языке в письменной или электронной форме, а также излагаются в устной форме. Письменные обращения подаются нарочным (курьером), по почте, в ходе личного приема, путем внесения замечаний и (или) предложений в книгу замечаний и предложений. Устные обращения излагаются в ходе личного приема.

Заявления отправляются по почте на адрес: аг. Ладеники, пер. Школьный, д. 9, 231411, или доставляются лично в приемную руководителя по адресу: аг. Ладеники, пер. Школьный, д. 9. 

Образцы написания заявлений и формы (бланков) документов находятся в информационной папке у секретаря Варава Александры Николаевны 2 этаж, в приемной директора) т. 801597 4 02 37, ответственной за выдачу справки или иного документа.

Повторные обращения

Повторные обращения, если в них не содержатся новые обстоятельства, имеющие значение для рассмотрения обращения по существу, рассмотрению не подлежат.

При оставлении повторного обращения без рассмотрения по существу заявитель письменно уведомляется, что повторное обращение необоснованно и переписка с ним по этому вопросу прекращается.

Правом на обращение обладают:

  • граждане Республики Беларусь;
  • юридические лица Республики Беларусь, индивидуальные предприниматели;
  • находящиеся на территории Республики Беларусь иностранные граждане и лица без гражданства, представительства иностранных организаций.

Письменные обращения

Письменные обращения граждан должны содержать:

  1. наименование организации либо должность лица, которому направлено обращение;
  2. фамилию, собственное имя, отчество (если таковое имеется) либо инициалы гражданина, адрес его места жительства (места пребывания);
  3. изложение сути обращения;
  4. личную подпись гражданина (граждан).

Письменные обращения юридических лиц должны содержать:

  1. наименование организации либо должность лица, которому направлено обращение;
  2. полное наименование юридического лица и его место нахождения;
  3. изложение сути обращения;
  4. фамилию, собственное имя, отчество (если таковое имеется) либо инициалы руководителя или лица, уполномоченного в установленном порядке подписывать обращения;
  5. личную подпись руководителя или лица, уполномоченного в установленном порядке подписывать обращения, заверенную печатью юридического лица.

К письменным обращениям, подаваемым представителями заявителей, прилагаются документы, подтверждающие их полномочия.

Электронные обращения

Электронные обращения граждан, поступившие в адрес Государственного учреждения образования «Средняя школа №1 г.Новогрудка» должны содержать:

фамилию, собственное имя, отчество (если таковое имеется) либо инициалы гражданина, адрес его места жительства (места пребывания)

К электронным обращениям, подаваемым представителями заявителей, должны прилагаться электронные копии документов, подтверждающих их полномочия;

изложение сути обращения;

адрес электронной почты гражданина (адрес его места жительства (места пребывания).

 

В заявлении должна содержаться информация о результатах их предыдущего рассмотрения с приложением (при наличии) подтверждающих эту информацию документов.

 

Обращения не соответствующие требованиям статьи 25 Закона Республики Беларусь от 18.07.2011 № 300-3 «Об обращении граждан и юридических лиц» к рассмотрению не принимаются.

Отзыв электронного обращения осуществляется путем подачи письменного заявления либо направления заявления в электронной форме тем же способом, которым было направлено электронное обращение.

Ответы на электронные обращения направляются на адрес электронной почты заявителя, указанный при регистрации в вышеупомянутой рубрике.

В случае если заявитель в своём электронном обращении просит направить ему также и письменный ответ, ему необходимо указать адрес места жительства (места пребывания) и ответ на обращение будет дан в письменном виде.

 

 

Права и обязанности заинтересованных лиц 

 

Порядок обжалования административного решения