Парадак разгляду зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб

Парадак разгляду зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, іх прадстаўнікоў і юрыдычных асоб ва ўпраўленні адукацыі Навагрудскага раённага выканаўчага камітэта распрацаваны ў адпаведнасці з патрабаваннямі Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года «аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (далей – Закон), Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 «Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб».

Пісьмовыя звароты грамадзян павінны змяшчаць: назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот; прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання); выклад сутнасці звароту; асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).
Пісьмовыя звароты індывідуальных прадпрымальнікаў, юрыдычных асоб павінны змяшчаць: назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот; поўную назву індывідуальнага прадпрымальніка, юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання; выклад сутнасці звароту; прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты; асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераную пячаткай юрыдычнай асобы.
Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.
Тэкст звароту павінен паддавацца прачытанню.

Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, разборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Да пісьмовых зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) пацвярджаюць гэтую інфармацыю дакументаў.

Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай заявы.
Пісьмовыя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:
5.1. звароты не адпавядаюць патрабаванням да афармлення зваротаў, устаноўленым пунктамі 1-6 артыкула 12 Закона;

5.2. звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;

5.3. звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі, у тым ліку калі заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, не адносяцца да дзейнасці гэтай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, не датычацца якасці вырабляемых (рэалізуемых) імі тавараў, выконваемых работ, аказваемых паслуг;

5.4. прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;

5.5. заяўнікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку ўнесены ў Кнігу заўваг і прапаноў, і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;

5.6. з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Рашэнне аб пакіданні пісьмовага звароту без разгляду па сутнасці прымае кіраўнік арганізацыі, да якога паступіў зварот, або ўпаўнаважаная імі службовая асоба.

Вусныя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:
6.1. не прад'яўленыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікаў, іх прадстаўнікоў, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў;

6.2. звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якой праводзіцца асабісты прыём;

6.3. заяўніку ў ходзе асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія цікавяць яго пытанні альбо перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спыненая;

6.4. заяўнік падчас асабістага прыёму дапускае ўжыванне нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі, Законам.
8. Адказ упраўлення адукацыі Навагрудскага раённага выканаўчага камітэта на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйшую арганізацыю (Навагрудскі раённы выканаўчы камітэт па адрасе: вул. Міцкевіча, 11,г. Навагрудак, рэжым работы пн.- пт. з 08.00 да 17.00 гадзін, перапынак на абед з 13.00 да 14.00 гадзін).