Прафарыентацыя

Найбольш запатрабаваныя прафесіі рэгіёну

1

 

Кожны год выпускнікі школ сутыкаюцца з пытаннем далейшай вучобы. ВНУ ў краіне дастаткова, спецыяльнасцяў мора, аднак хочацца не проста стаць спецыялістам у якой-небудзь вобласці, але быць таксама запатрабаваным па сваёй спецыяльнасці. Толькі так можна даць гарантыі на паспяховае працаўладкаванне, высокі аклад і далейшы кар'ерны рост. Мы зрабілі рэйтынг з самых запатрабаваных прафесій у Беларусі на сённяшні дзень, а таксама падборку незапатрабаваных спецыяльнасцяў, уладальнікі якіх знаходзяцца ў пошуку месца працы часцей за ўсё.

 

Такім чынам, 5 самых запатрабаваных прафесій у Беларусі гучаць наступным чынам:

 

1. Спецыялісты з сферы IT.

 

Сюды можна аднесці праграмістаў, вэб-дызайнераў, seo-спецыялістаў. Людзі дадзеных прафесій не толькі высока оплачиваемы, але і запатрабаваныя, так як Сусветная павуціна сёння ўсё часцей з'яўляецца аб'ектам камерцыі, даючы працоўныя месцы людзям з сферы IT - тэхналогій.

 

2. Будаўнік.

 

Рознаўзроўневыя рабочыя з вобласці будаўніцтва імкнуцца атрымаць свой годны заробак за мяжой. Таму недахоп такіх спецыялістаў у Беларусі становіцца ўсё адчувальней. Разам з запатрабаванасцю растуць і заробкі.

 

3. Работнікі медыцынскай сферы.

 

Усё, пачынаючы ад медсясцёр і фельчараў і заканчваючы высокакваліфікаванымі дактарамі, наўрад ці змогуць застацца без працы, бо ў краіне зараз моцны недахоп спецыялістаў медыцынскай сферы.

 

4. Спецыялісты з сферы інжынерыі.

 

Інжынеры сталі высока цэніцца яшчэ з 19 стагоддзя, калі чалавецтва стала паступова пераходзіць да стагоддзя індустрыяльнаму. Хутчэй за ўсё, запатрабаванасць інжынераў у Беларусі не будзе падаць яшчэ доўгія гады.

 

5. Работнікі гандлю.

 

Прадаўцы, касіры, кантралёры гандлёвай залы пастаянна патрабуюцца ў сувязі з пабудовай новых буйных гандлёвых цэнтраў, гіпермаркетаў, дыскаунтэраў. Гандаль у нашай краіне, асабліва ў буйных гарадах, імкліва развіваецца, таму тэндэнцыя запатрабаванасці дадзеных прафесій будзе толькі расці.

 

Акрамя таго, варта адзначыць, што спецыялісты транспартнай сферы рэдка бываюць без працы, краіне патрэбныя не толькі вадзіцелі, але і лагісты. Веды замежных моў таксама дастасавальныя ў многіх сферах, асабліва з развіццём партнёрскіх адносін з Германіяй, Кітаем, Венесуэлай. Што датычыцца сельскай мясцовасці, то там не застануцца без надзейнай працы аграномы, вадзіцелі, трактарысты, а таксама ветэрынарныя лекары, аператары машыннага даення.

 

Ну а цяпер прадставім вашай увазе пяцёрку найменш запатрабаваных прафесій, уладальнікі якіх часцей за астатніх знаходзяцца ў пошуку працы:

 

1. Эканаміст. Празмернасць маладых людзей з дыпломам эканаміста усё расце, таму ім усё складаней знайсці вартае месца працы. Каб паменшыць паток выпускнікоў, якія жадаюць атрымаць дадзеную спецыяльнасць, з кожным годам павялічваецца прахадны бал на адпаведныя факультэты ў ВНУ.

 

2. Бухгалтар. Тое ж самае можна сказаць і пра бухгалтараў, занадта шмат спецыялістаў, занадта шмат людзей у пошуку працы. І гэта калі ўлічыць той факт, што кожнай арганізацыі патрэбен бухгалтар.

 

3. Юрыст. Юрысты, адвакаты, натарыусы, дзякуючы таму, што іх занадта шмат, часта не могуць вызначыцца з месцам працы.

 

4. Сакратар-рэферэнт. Жадаючых атрымаць ўтульнае месца ў прыёмнай у боса сажалка гаці, і многія займаюць хутка свабодныя нішы. А вось кваліфікаваныя спецыялісты ў галіне дакументазнаўства часта не могуць падабраць добрае месца працы.

 

5. Спецыяліст па кадрах. Тут сітуацыя аналагічная з сакратарамі.

 

ГЭТА ЦІКАВА

 

Спіс прафесій, якія з'явіліся ў Беларусі за апошнія гады

 

Агент банка

 

Прадстаўнік банка; вырабляе пошук кліентаў, якія маюць патрэбу ў банкаўскіх паслугах, складае дагаворы аб абслугоўванні, узгадняе патрабаванні банка і кліента.

 

Агент па закупках (продажах)

 

Вырабляе аналіз рынку тавараў для пошуку пастаўшчыкоў( пакупнікоў), афармляе дагаворы на пастаўку, кантралюе захоўванне, транспарціроўку і своечасовае атрыманне грузаў.

 

Агент па рэкламе

 

Праводзіць працу з кліентамі-рэкламадаўцамі: вядзе пошук кліентаў, выязджае да іх для заключэння дагавораў, атрымання зыходных матэрыялаў, ўзгаднення праектаў і эскізаў. Кантралюе выкананне дагаворных абавязацельстваў.

 

Агент гандлёвы

 

Прадстаўнік гандлёвай фірмы, які прапануе пакупнікам тавары паводле наяўных у яго ўзорах, каталогах.

 

Аквізітар

 

Супрацоўнік або агент або транспартных страхавых прадпрыемстваў, у абавязкі якога ўваходзіць прыцягненне новых грузаў або страхавання.

 

Аналітык фондавага рынку

 

Вырабляе тэхнічны аналіз рынку карпаратыўных каштоўных папер, фундаментальны аналіз эмітэнтаў (акцыянерных таварыстваў, кампаній, прадпрыемстваў і дзяржаў, якія выпускаюць каштоўныя паперы), апрацоўвае статыстычныя дадзеныя, дае рэкамендацыі па вядзенні біржавы дзейнасці.

 

Аўдытар

 

Асоба, упаўнаважаная фінансавым органам або запрошанае прадпрыемствам, фірмай правесці праверку яго справаздачнасці і фінансавага становішча. Дае ацэнку ступені рызыкі і эфектыўнасці меркаваных аперацый.

 

Брокер

 

Пасрэднік пры заключэнні здзелак. Аналізуе рынак (тавараў, паслуг, каштоўных папер), знаходзіць патэнцыйных пакупнікоў і прадаўцоў, арганізуе іх узаемадзеянне, садзейнічае правядзенню перамоваў. Дзейнічае па даручэнні і ў інтарэсах кліентаў, атрымліваючы ад іх ўзнагароджанне.

 

Бухгалтар-эксперт

 

Праводзіць экспертызу (даследаванне) уліку асноўных сродкаў, таварна-матэрыяльных каштоўнасцяў, выдаткаў, рэалізацыі, разлікаў з пастаўшчыкамі і заказчыкамі, адлюстравання ў бухгалтарскай дакументацыі руху грашовых сродкаў і таварна-матэрыяльных каштоўнасцяў, налічэння і пералічэння плацяжоў, стану справаздачнасці. Дае матываванае заключэнне.

 

Дэкаратар

 

Спецыяліст па ўбранню будынкаў, памяшканняў. Мастак, які займаецца мастацкім афармленнем тэатральных пастановак, здымак, уяўленняў сродкамі жывапісу, графікі, архітэктуры, асвятлення і пастановачнай тэхнікі.

 

Дэтэктыў прыватны

 

Ажыццяўляе на дагаворных пачатках аператыўна-вышуковыя мерапрыемствы. Неабходная ліцэнзія на прыватную дэтэктыўную дзейнасць.

 

Дызайнер

 

Распрацоўвае мастацка-канструктарскія праекты, падбірае аздобныя матэрыялы, дэталі вонкавага афармлення, праводзіць аб'ёмна-прасторавае і графічнае праектаванне з распрацоўкай кампановачных і кампазіцыйных рашэнняў. Рыхтуе дадзеныя для эканамічных разлікаў і тэхнічную дакументацыю. Ажыццяўляе аўтарскі нагляд.

 

Дылер

 

Займаецца купляй-продажам каштоўных папер, валют, розных тавараў. Дзейнічае ад свайго імя і за свой кошт. Прыбытак дылера фарміруецца з розніцы цэн (курсаў) прадаўца і пакупніка, а таксама за кошт змянення цэн (курсаў).

 

Дыстрыб'ютар

 

Праводзіць аналіз мясцовага рынку (пакупніцкай здольнасці насельніцтва ў сваім рэгіёне, яго сацыяльнага і ўзроставага складу), займаецца микромарк

свернуть

ПАМЯТКА для навучэнцаў " як прайсці сумоўе пры прыёме на працу»

ПАМЯТКА ДЛЯ НАВУЧЭНЦАЎ

"Як прайсці сумоўе пры прыёме на працу»

Як вы павінны выглядаць, ідучы на сумоўе?

Улічваючы важнасць першага ўражанні, вы павінны выглядаць бездакорна.

Напярэдадні кладзіцеся раней спаць, важна паўстаць перад інтэрв'юерам адпачылым, здаровым і паспяховым.

Калі ласка, азнаёмцеся адпаведна агульнапрынятым стандартам той сферы, працу ў якой вы плануеце атрымаць. Так, напрыклад, адзенне чалавека, які прэтэндуе на пасаду мэнэджара, павінна адрознівацца ад адзення прэтэндэнта на пасаду ды-джэя.

Адзенне павінна быць ахайнай, чыстай, добра отглаженной.

Калі ласка, зыходзіце з таго, што пераважна выглядаць сучасна, але не занадта модна.

Абутак павінна ззяць чысцінёй у любое надвор'е.

Надасце ўвагу акуратнай прычосцы і дагледжаным руках. Не накіроўвайцеся па сумоўе адразу з цырульні, вы будзеце ў дробных валасінках, якія могуць выпацкаць ваш гарнітур.

Жанчынам важна не перашчыраваць з макіяжам-некрыклівая элегантнасць. Гэта тое, што трэба. Яшчэ адзін савет жанчынам: не акцэнтуйце сваю сэксуальную прывабнасць, інакш вы прапануеце працадаўцу, перш за ўсё, не свой розум і прафесійныя якасці.

 Адэкалон ці духі вырабіце вельмі ўмерана.

Калі ласка, зніміце верхнюю вопратку ў холе.

Падрыхтуйце чысты нататнік і аўтаручку.

Ваша задача на сумоўі…

• Быць натуральным, прыветлівым, выпраменьваць станоўчыя эмоцыі. Пагадзіцеся, заціснутае, спалоханае істота непрывабна.

Увайшоўшы ў памяшканне, дзе праводзіцца сумоўе...

Будзьце ветлівыя і добразычлівыя з усімі, каго сустрэнеце.

Старайцеся дэманстраваць манеры ўпэўненага ў сабе чалавека.

Спіну трымаеце прама, не сутультесь, але і не занадта падымайце падбародак, усміхайцеся, рухайцеся энергічна, памятайце аб прыемным выразе асобы.

Адным словам, Кантралюйце свае невербальныя сігналы.

Калі вы можаце сесці?

Калі вам прапануюць сесці. Калі чаканне зацягваецца, спытаеце самі: "дзе вы дазволіце сесці?»

Размяшчаючыся, прыміце нязмушаную позу, паспрабуйце не напружвацца. Для гэтага...

Сядзьце свабодна, не сутультесь, не нахіляйце занадта наперад, але і не адкідваецца. Дастаньце нататнік і ручку, каб зрабіць неабходныя пазнакі ў ходзе гутаркі. Улічыце, што ў вашай сумцы або партфелі павінен быць ідэальны парадак. Аднак не занадта захапляйцеся запісамі. Уся ўвага надасце размаўляламу. Старайцеся глядзець у вочы інтэрв'юеру, але не перашчыруйце.

Аб чым, будзе дарэчы спытаць?

Колькі часу адводзіцца для гутаркі.

Інтэрв'юер ацэніць ваша паважлівае стаўленне да чужога і свайго часу.

Ці можна на сумоўі паліць?

Не. Нават не дапускайце думкі аб тым, каб спытаць пра такі магчымае!

Як паступіць, калі вам прапануюць чай, кавы ці іншыя напоі?

Не адмаўляйцеся. Падзякаваць.

У ходзе гутаркі...

Уважліва слухайце, пра што вас пытаюцца. Не распыляць ўвагу.

Не спяшаецеся адразу ж адказваць, на хаду падбіраючы словы. Магчымыя невялікія паўзы для больш дакладнага выказвання сваіх думак.

Не дапускайце залішняй жэстыкуляцыі. Лепш успрымаецца той, хто кантралюе свае жэсты, і той, чые жэсты не супярэчаць словам.

Беларускі партызан:: "імкнецеся не прымаць закрытыя паставы.

Ніколі не хлусіце. Усё, што вы скажаце, досыць лёгка праверыць.

Назірайце за невербальнымі сігналамі інтэрв'юера і ў адпаведнасці з імі карэктуйце свае выказванні.

Рыхтуючыся да сумоўя, абавязкова...

Прадумайце, што і як вы раскажаце пра сябе.

Зрабіце акцэнт на апошніх поспехах і дасягненнях.

Будзьце гатовыя да адказу на пытанне аб тым, як вы ўяўляеце развіццё сваёй кар'еры. У цяперашні час слова "кар'ера" губляе негатыўнае адценне, які ўмацаваўся за ім у савецкі перыяд. Кар'ера ўсё менш звязваецца з такімі паняццямі, як "кар'ерызм«,»выскачка". У нашы дні кар'ера асацыюецца з поспехам, прасоўваннем наперад, прафесійным і службовым ростам.

Будзьце гатовыя, да нечаканых пытаннях або пытаннях, якія на першы погляд не адносяцца, да справы...

Напрыклад, Вас могуць спытаць: "Ну што вы рабілі сёння?» або:

"Чаго вы жадаеце дамагчыся ў жыцці?»

Ня самавіта...

Намякаць, што ў вас ёсць больш выгаднае прапанову адносна працы. Не набівайце сабе кошт такім чынам.

Варта, ці паказваць рэкамендацыйныя лісты на сумоўі?

Толькі калі вас аб гэтым папросяць.

Можна задаваць пытанні?

Зразумела, так. Прыём на працу-гэта двухбаковы працэс. Абавязкова высвятліце ўсё, што вас цікавіць аб вашай будучай працы. Гэта падкрэсліць ваш дзелавой настрой і многае праясніць,

Што неабходна ўзяць з сабой на сумоўе?

Дакументы, якія пацвярджаюць вашу кваліфікацыю, адукацыю, дадатковыя веды, рэзюмэ, рэкамендацыйныя лісты. Добра, калі вы прадставіце ўзоры вашых работ-артыкулы. малюнкі, праекты, макеты і т. п.

Калі вам прапануюць запоўніць нейкія анкеты, то...

Лепш узяць іх з сабой, запоўніць дома ў спакойнай абстаноўцы і вярнуць як мага хутчэй. Ваш імідж фармуюць многія дэталі, у тым ліку почырк, памылкі, пісьменнасць і інш.

Заканчваючы гутарку...

Абавязкова дамовіцеся аб тым, калі і якім чынам вы даведаецеся аб выніках.

Абавязкова...

Падзякуйце інтэрв'юера за ўвагу і час, якое ён вам надаў.

Калі вынік гутаркі адмоўны...

Не дазваляйце сабе хвалявацца. Ўспрымайце гэта як набыты жыццёвы вопыт. Здабывайце ўрок і ў далейшым выкарыстоўваць атрыманыя навыкі паводзін. Займіце наступальную пазіцыю ў пошуку працы.. Дзейнічайце ўпэўнена. Ведайце, што дзякуючы вашым намаганням наступіць дзень. калі вы атрымаеце працу.

Колькі часу звычайна патрабуецца, каб, спакойна падрыхтавацца да публічнага выступлення?

7 дзён да выступу-выбар тэмы, пачатак пошуку матэрыялу.

6 дзён да выступу - працяг збору матэрыялу, складанне плана выступлення.

5 дзён да выступу - праца над тэкстам.

4 дні да выступу - праца над уступам і заключэннем.

3 дні да выступлення - пры неабходнасці пошук дадатковага матэрыялу, дапрацоўка тэксту.

2 дні да выступу - першая рэпетыцыя.

1 дзень да выступу - другая рэпетыцыя.

Нацыянальныя асаблівасці зносін. Звярніце ўвагу на розны сэнс жэстаў у розных культурах.

Напрыклад, у Японіі жэст запрашэння супадае з рускім жэстам развітання.

Або У-вобразны знак пальцамі ў большасці краін Еўропы азначае "перамогу", а часам лічбу 2.

Ва ўсіх краінах прыстойным будзе, седзячы, закінуць нагу за нагу?

У Амерыцы гэта звычайны жэст, у Японіі ён будзе ўспрыняты як непрыстойны.

Ці прыстойна выцягваць ногі?

У Расіі гэты жэст дапускаецца ў сяброўскай абстаноўцы, у Японіі ён недапушчальны.

Якіх жэстаў варта пазбягаць ў арабскіх краінах?

Ступні ног, звернутыя ў бок іншага, падняты дагары палец-непрыстойныя.

Міміка вашага замежнага партнёра па зносінах можа адлюстроўваць самыя розныя стану, напрыклад...

Калі немец падымае бровы ўверх - то гэта, хутчэй за ўсё, кажа пра захапленні чыёй-то ідэяй. Тое ж мімічнае рух у Англіі звычайна ўспрымаецца як выраз скептыцызму.

свернуть

Прынцыпы індывідуальнай працы з дзецьмі па прафарыентацыі

Прынцыпы індывідуальнай працы з дзецьмі па прафарыентацыі

 

  • Устанаўленне і развіццё дзелавых і міжасобасных кантактаў на ўзроўні " настаўнік – вучань-клас»;
  • Вуха павагу самаацэнкі асобы вучня;
  • Уцягванне вучня ва ўсе віды дзейнасці для выяўлення яго здольнасцяў і якасцяў характару;
  • Пастаяннае ўскладненне і павышэнне патрабавальнасці да вучня ў ходзе абранай дзейнасці;
  • Стварэнне псіхалагічнай глебы і стымуляванне самавыхавання, якое з'яўляецца найбольш эфектыўным сродкам рэалізацыі праграмы выхавання.
свернуть

ВЫЗНАЧЭННЕ САЦЫЯЛЬНАЙ НАКІРАВАНАСЦІ АСОБЫ (да выбару прафесіі)

ВЫЗНАЧЭННЕ САЦЫЯЛЬНАЙ НАКІРАВАНАСЦІ АСОБЫ

(да выбару прафесіі)

 

Адмоўныя наступствы няправільна абранай прафесіі закранаюць як самога чалавека, так і ўсё грамадства. Па падліках амерыканскіх навукоўцаў, правільны выбар прафесіі ў 2-2, 5 разы памяншае цякучасць кадраў, на 10-15% павялічвае прадукцыйнасць працы і ў 1,5 - 2 разы памяншае кошт навучання кадраў.

Для ацэнкі прафесійнага асобаснага тыпу ўжываюць методыку Джона Голланда. Паводле яго канцэпцыі ён вылучыў 6 тыпаў сацыяльнай накіраванасці асобы.

 

1. Рэалістычны тып-несоциальный, арыентаваны на цяперашні, эмацыйна стабільны, які займаецца канкрэтнымі аб'ектамі (рэчамі, інструментамі, машынамі), аддае перавагу заняткам, якія патрабуюць маторнай спрыту, канкрэтнасці. Развіты матэматычныя, невербальныя здольнасці.

Рэкамендуюцца прафесіі: механік, электрык, інжынер, аграном і т. д.

 

2. Інтэлектуальны тып-несоциален, аналитичен, рацыянальны, незалежны, арыгінальны. Пераважаюць тэарэтычныя каштоўнасці, любіць вырашаць задачы, якія патрабуюць абстрактнага мыслення, інтэлектуал. Гарманічна развіты вербальныя і невербальныя здольнасці.

Рэкамендуюцца прафесіі навуковага характару: батанік, астраном, матэматык, фізік і т .д.

 

3.Сацыяльны тып-валодае сацыяльнымі ўменнямі, мае патрэбу ў кантактах. Рысы яго характару: імкненне павучаць і выхоўваць, псіхалагічны настрой на чалавека, гуманнасць. Прадстаўнік дадзенага тыпу імкнецца трымацца ў баку ад інтэлектуальных праблем; Актыўны, але часта залежым ад меркавання групы людзей. Праблемы вырашае абапіраючыся на эмоцыі, пачуцці, уменне мець зносіны. Валодае добрымі вербальнымі здольнасцямі.

Рэкамендуюцца прафесіі: лекар, настаўнік, псіхолаг і т. д.

 

4. Канвенцыйны тып-аддае перавагу выразна структураванай дзейнасць. Характар стэрэатыпны, канкрэтны, практычны. Не праяўляе крытычнасць, арыгінальнасць, кансерватыўны, залежны, не любіць змену дзейнасці. Слаба развітыя арганізатарскія здольнасці, пераважаюць матэматычныя здольнасці.

Рэкамендуюцца прафесіі, звязаныя з канцылярыяй і разлікам.

 

5. Прадпрымальны тып-абірае мэты. якія дазваляюць праявіць энергію, энтузіязм, імпульсіўнасць, любіць прыгоды. Прадстаўнік дадзенага тыпу дамінантны, любіць прызнанне, любіць кіраваць. Яму не падабаецца практычны працу, а таксама заняткі, якія патрабуюць інтэлектуальных высілкаў, уседлівасці. Добра вырашае задачы, звязаныя з кіраўніцтвам, статусам і ўладай, агрэсіўны і прадпрымальны, валодае добрымі вербальнымі здольнасцямі.

Рэкамендуюцца прафесіі: артыст, журналіст, тэлеаператар, загадчык, дырэктар, дыпламат і т. д.

 

6. Артыстычны тып-абапіраецца на эмоцыі, уяўленне, інтуіцыю; мае складаны погляд на жыццё. Незалежны ў рашэннях, арыгінальны. Высока развітыя маторныя і вербальныя здольнасці. Для прадстаўнікоў дадзенага тыпу характэрны высокі жыццёвы ідэал са сцвярджэннем свайго "я". Ён несоциален ў тым сэнсе, што не прытрымліваецца ўмоўнасцяў грамадства.

Рэкамендуюцца творчыя заняткі: музыка, маляванне, літаратурная творчасць і т. д.

свернуть

Класны гадзіна "Здароўе і мая будучая прафесія

 "Здоровье и моя будущая профессия"

Цели:

Учить детей снимать эмоциональное и физическое напряжение, преодолевать чувство тревоги, связанное с межличностным общением.

Формировать осознанное отношение к своему физическому и психическому здоровью; важнейшие социальные навыки, способствующие успешной социальной адаптации, а также продолжить работу по профилактике вредных привычек.

Воспитывать желание осмысленно заботиться о своем здоровье на основе полученного опыта; умение рефлексировать.

 

Ход занятия.

                                    I.     Знакомство с темой и целью урока.

Тема нашего круглого стола “Здоровье и моя будущая профессия”. Когда человек заботится о своем здоровье: дышит чистым воздухом, ест здоровую, свежую пищу, много двигается; бережет зрение, одевается по погоде, мы говорим, что этот человек ведет здоровый образ жизни. Здоровый человек встречает меньше преград на дороге, ведущей к счастью. Однако, чтобы не оступиться в пути, человек должен быть обучен, знать основы здорового образа жизни, т.е. выбрать для себя здоровье. О чем и гласит девиз нашего разговора “Я выбираю здоровье”.

Я уверена, что вы, ребята, все знаете, как сохранить свое здоровье, и мне хотелось бы знать, что вы думаете об этом. Вы согласны поделиться своим мнением?

                                 II.     Упражнение «Аукцион мнений».

Через два года вы будете выпускниками нашей школы. И я хотела бы обратиться к вашим анкетам о выборе будущей профессии. Сейчас вы поймете, почему я заговорила об этом. Вы хотите быть (это видно из анкет) швеями, сварщиками, обувными мастерами, столярами-плотниками. Это нужные людям профессии.

А как вы думаете, каким, прежде всего, должен быть человек, чтобы приносить пользу и себе и окружающим людям? (Здоровым)

Давайте поговорим о том, как здоровье человека влияет на выбор его будущей профессии. Проведем “Аукцион ваших мнений”.

Подумайте и скажите, как вы понимаете, что значит быть здоровым человеком. (Учащиеся называют примеры).

А начну я. Я считаю, чтобы быть здоровым, человек, прежде всего, должен быть оптимистом, верить в светлое будущее, в успех начатого дела; поддерживать и себя и окружающих людей своим хорошим настроением.

Предлагаю провести игру “Закончи предложение”. Я начинаю предложение, а вы продолжаете: «В случае возникающей проблемы, неприятности мне помогут такие качества, как… (хорошее настроение, находчивость, вера в успех, внимание…)»

Продолжим наш “аукцион”. Что необходимо делать, чтобы быть здоровым?

Необходимо заниматься спортом и всегда следить за своей осанкой.

Какие проблемы со здоровьем могут быть во время работы, если у вас неправильная осанка? (Будет болеть спина, невозможно долгое время шить за машинкой, ремонтировать обувь)

Что нужно делать, чтобы сохранить осанку правильной и красивой? (Стоять прямо, не сутулиться, правильно сидеть за столом во время письма или приема пищи)

Необходимо беречь зрение.

Действительно, к глазам нужно относиться бережно, так как они очень чувствительны и плохо защищены. Какие проблемы у вас, как у будущих специалистов, могут возникнуть, если не беречь зрение?

Швеи не смогут вдеть нитку в иголку.

Обувщик неровно прошьет изделие или замок к сапогам. Клиент откажется от этого заказа.

Сварщик неровно сварит шов на трубах, и труба все равно будет протекать

Столяр-плотник будет выпускать некрасивую мебель, на которой невозможно сидеть или лежать.

Назовите меры профилактики зрения, как необходимо заботиться о сохранении зрения?  (Компрессы чайные, гимнастика для глаз, лежа и в темноте не читать, телевизор близко не смотреть).

                      III.   Знакомство с методами профилактики заболеваний.

1. Психотехнические упражнения, релаксация. Снятие физического и умственного напряжения.

Мы с вами обсуждаем важные и серьезные вопросы за “круглым столом”, и вы, я думаю немного устали и необходимо отдохнуть. Когда мы сидим, приток крови к клеткам головного мозга резко сокращается, а кровь в мозг несет кислород для активной жизнедеятельности. Если кислорода не хватает в крови, то клетки головного мозга погибают; сейчас мы выполним упражнение для улучшения мозгового кровообращения.

2. Упражнение для улучшения мозгового кровообращения.

И. п. - стоя, руки на поясе.

Махом левую руку через правое плечо, голову повернуть налево.

И.п.

То же правой рукой.

Всего 4-6 раз. Темп медленный.

3. Упражнение для профилактики близорукости.

Смотреть перед собой 2-3 сек., держать палец правой руки по средней линии лица на расстоянии 20-30 см. от глаза; перевести взгляд на кончик пальца и смотреть на него 3-5 сек. Опустить руку. (3-4 р.)

4. Упражнение для восстановления умственной работоспособности.

Хлопаем в ладоши и начинаем растирать руки до появления тепла между ладонями. Затем умывающими движениями растираем руки и сброс лишней энергетики на пол.

5. Фиточай – это чай, заваренный травами. Фитотерапия – это лечение с помощью трав. Для того, чтобы лечение было успешным – необходима консультация врача, который подберет вам определенные травы.

Например, для лечения простудных заболеваний показаны настойка календулы, липовый отвар, отвар ягод шиповника.

При желудочно-кишечных заболеваниях помогает сбор следующих трав: зверобой, тысячелистник, пижма, ромашка.

Для снятия нервного напряжения, усталости заваривают мяту, мелиссу, корень валерианы, хмель.

Лекарственных растений в мире насчитывается очень большое количество. Ребята, если вас заинтересовала наука фитотерапия, то мы можем провести специальное занятие, посвященное этой теме.

                              IV.     Рефлексия.

Я думаю, что сегодняшний разговор не пройдет бесследно для вас; вы еще раз убедились, что если человек заботится о своем здоровье, то это поможет ему найти себя в жизни, вы будете хорошо учиться, получать знания о будущей профессии, а затем добросовестно работать, приносить пользу другим людям и себе тоже.

 

 

свернуть

Факультатыўны занятак "Асновы выбару прафесіі

Тып урока: дзелавая гульня.

Мэта ўрока: фарміраванне ў навучэнцаў імкнення да самастойнага выбару прафесіі і пра-Філя навучання з улікам атрыманых з дапамогай псіхолага ведаў пра сябе, сваіх здольнасцях і пер-спективах развіцця.

Задачы ўрока:

1. фарміраваць у падлеткаў ўнутраную гатоўнасць да ўсвядомленага і самастойнага выбару прафесіі, карэкціроўцы і рэалізацыі сваіх прафесійных планаў і інтарэсаў.

2. дапамагчы старшакласнікам ў вызначэнні іх жыццёвых планаў, прафесійным і асобасна-ном самавызначэнні.

3. дапамагчы ў сітуацыі нявызначанасці або пераасэнсавання выбару, неадпаведнасці абранага профілю уласным чаканням.

4. развіццё навыкаў прыняцця рашэння, мэтапакладання, адказнасці за здзяйсняны выбар.

Абсталяванне: матрыца выбару прафесіі, памятка «правілы прыёму ў вышэйшыя навучальныя ўстановы», бланкі з вынікамі дыягнаставання навучэнцаў, схема «хачу-магу-трэба», анкета «Хуткая дапамога ў выбары прафесіі», схемы «ўзаемасувязь вучэбнага прадмета і прафесійнай сферы».

Х О Д ЗАНЯТКІ

1. Арганізацыйны момант.

2. Знаёмства з мэтай і тэмай заняткі.

Хлопцы! Што такое прафесійная дзейнасць? Прафесійная дзейнасць – гэта праца, вы-кананне якога патрабуе спецыяльных ведаў, уменняў і навыкаў, а таксама прафесійна значных якасцей асобы.

Каб стаць сапраўдным прафесіяналам, перш за ўсё трэба правільна выбраць прафесію. Але ка-які ж выбар можна лічыць правільным? Гэта выбар, зроблены з улікам сваіх магчымасцяў-ін-теллектуальных, фізічных, псіхалагічных. Аднак гэтага недастаткова. Вашы магчымасці могуць цалкам адпавядаць патрабаванням прафесіі, але калі гэтая прафесія не карыстаецца попытам на рынку працы, то вы, як спецыяліст, не будзеце запатрабаваныя.

У нашай краіне частка выпускнікоў вышэйшых навучальных устаноў працуюць не па спецыяльнасці. Гэта і страчаныя гады вучобы, і выкінутыя на вецер грошы.

Выбар прафесіі-гэта ваша асабістая справа. Вы прымаеце рашэнне і несяце за яго адказнасць. Для аднаго чалавека галоўным з'яўляецца гарантаванае працаўладкаванне, для іншага-высокая зарплата, хтосьці атрымлівае задавальненне ад вынікаў працы. Што важна для вас асабіста? Сёння мы паспрабуем наблізіцца да адказу на гэтае пытанне.

3. Матывацыйная гутарка.

Самастойнасць у выбары прафесіі Мае на ўвазе максімум ініцыятыўнасці і незалежнасці, прычым самастойнасць не варта змешваць з упартасцю. Самастойны чалавек, вядома ж, раіцца з больш дасведчанымі старэйшымі, прымае іх разумныя довады. Але камандзірам свайго лёсу і гаспадаром свайго прафесійнага выбару з'яўляецца заўсёды сам чалавек. Самастойна прыняць рашэнне аб выбары прафесіі-значыць знайсці пераканаўчыя довады на карысць пэўнай дзейнасці, а калі іх няма – змяніць выбар.

Людзі часта здзяйсняюць памылкі, якія прыводзяць да памылковага выбару прафесіі. Можна вылучыць два выгляду прычын, якія прыводзяць да няправільнага рашэння ў выбары працоўнага шляху. Асноўныя прычыны звязаныя з абмежаваннямі ў інфармаванасці чалавека аб гэтай галіне. Напрыклад, няведанне, недаацэнка сваіх фізічных асаблівасцяў, асаблівасцяў здароўя, важных для пэўнай прафесійнай дзейнасці або няўменне разбірацца ў сваіх асобасных уласцівасцях: здольнасцях, інтарэсах і т. п.

Іншыя прычыны памылак пры выбары прафесіі звязаныя з няправільным стаўленнем да розных яго абставінах. Гэта стаўленне да такога выбару як выбару на ўсё жыццё, забабоны ў ацэнцы адных прафесій – прэстыжнымі, іншых – не, перанос адносіны да чалавека або да навучальнага прадмету на саму прафесійную дзейнасць, захапленне нейкай адным бокам прафесійнай дзейнасці, часцей за ўсё знешняй, выбар прафесіі за кампанію. Часта такім памылковым паводзінам спрыяюць парады блізкіх людзей: напрыклад, бацькі могуць ці ледзь не з пялёнак прадказваць сваіх дзяцей у акцёры, банкіры і т.п., а пра іншых шляхах думаюць як пра няўдачу. Прыслухоўвацца да меркавання бацькоў і сяброў можна, аднак пры гэтым неабходна памятаць, што прафесійны выбар вы здзяйсняеце для сябе. Бо купляючы сабе вопратку, напрыклад абутак, вы не купляеце памер аднаго або мамы, сёстры, а выбіраеце яе па сваім памеры і густу. Прафесію трэба таксама выбіраць па сваім "памеры" (магу) і густу (хачу) і такі выбар павінен быць самастойным і свядомым.

Самастойны, свядомы выбар прафесіі можа быць зроблены толькі тады, калі ўлічваюцца ўсе найважнейшыя яго акалічнасці. Да іх ставяцца наступныя:

1. Веданне прафесій і тых патрабаванняў, якія тая ці іншая прафесія прад'яўляе да якасцяў спецыяліста. Суаднясенне гэтых патрабаванняў са сваімі асабістымі магчымасцямі і ўсведамленне таго, што зможаш паспяхова выконваць гэтую дзейнасць.

2. Веданне патрэбаў рынку працы ў неабходных кадрах, пэўнай кваліфікацыі і спецыяльнасці. Тут ідзе гаворка аб уліку не толькі патрэбы нашай дзяржавы ў цэлым, але і канкрэтнага раёна, горада, прычым да таго часу, калі вы зможаце прыступіць да практычнай працы (трэба).

3. Веданне сваіх асабістых патрэбаў: вобласці сваіх прафесійных інтарэсаў, ўзроўню дамаганняў ў прафесійных дасягненнях. Гэтыя веды фармуюць ўсведамленне сваіх прафесійных памкненняў, таго, што чалавек хоча.

Усё вышэйсказанае можна разглядаць як асноўнае правіла ўсвядомленага выбару Прафесія: гэта ўлік і суаднясенне "магу-трэба-хачу". Зона супадзення імкненняў асобы( хачу), яе магчымасцяў (магу) і патрэбаў рынку працы (трэба) будзе аптымальнай, найбольш эфектыўнай для гэтага выбару.

4. Праца з матрыцай выбару прафесіі.

Запаўненне анкеты "Хуткая дапамога ў выбары прафесіі".

Анкета " Хуткая дапамога ў выбары прафесіі»

Інструкцыя: "разгледзь прапанаваныя варыянты прадметаў працы і відаў дзейнасці, выберыце і адзначце адзін варыянт.

1. Які прадмет працы цябе прыцягвае?

1) чалавек (дзеці і дарослыя, вучні і студэнты, кліенты і пацыенты, пакупнікі і пасажыры, гледачы і чытачы і т. д.)

2) Інфармацыя (тэксты, формулы, схемы, коды, чарцяжы, замежныя мовы, мовы праграмавання).

3) фінансы (грошы, акцыі, фонды, ліміты, крэдыты).

4) тэхніка (механізмы, станкі, Будынкі, канструкцыі, прыборы, машыны).

5) мастацтва (літаратура, музыка, тэатр, кіно, балет, жывапіс і т. д.)

6) жывёлы і расліны (дзікія, хатнія, дэкаратыўныя і т .д.).

7) вырабы і прадукты (метал, тканіны, мех, скура, дрэва, камень, лекі, хлеб, мяса, малако, плады, гародніна, садавіна і т.д.).

8) прыродныя рэсурсы (зямля, лясы, горы, вадаёмы, радовішчы і т .д.).

2. Які від дзейнасці цябе прыцягвае?

1) Кіраванне (кіраўніцтва чыёй-небудзь дзейнасцю).

2) абслугоўванне (аказанне розных паслуг).

3) адукацыя (выхаванне, навучанне, фарміраванне асобы).

4) вытворчасць (выраб прадукцыі).

5) канструяванне (праектаванне дэталяў і аб'ектаў).

6) Даследаванне (навуковае вывучэнне чаго-небудзь ці каго-небудзь).

7) Абарона (ахова ад хвароб і варожых дзеянняў).

8) кантроль (праверка і назіранне).

Хлопцы, вазьміце матрыцы прафесійнага выбару. Матрыца ўяўляе сабой табліцу, у першым радку якой па гарызанталі пазначаны прадметы працы, а ў першым слупку па вертыкалі – віды дзейнасці. У клетках табліцы на скрыжаванні прадмета працы і віду дзейнасці размешчаны прыклады прафесій. Адзначце ў табліцы выбраныя Вамі варыянты адказаў анкеты і азнаёмцеся з прафесіямі, якія вы жадалі б асвоіць.

Матрыца выбару прафесіі

чалавек інфармацыя фінансы тэхніка мастацтва жывёлы і расліны вырабы і прадукты прыродныя рэсурсы

1.Кіраванне Кіраўнік

Адміністратар

Менеджэр па персаналу

Сакратар Аналітык

Маркетолаг

Лагістык

Менеджэр па рэкламе

Аператар сувязі Кансультант

Фінансіст

Эканаміст Дыспетчар

Капітан

Пілот

Кіроўца

Машыніст Рэжысёр тэтра і кі-але

Дырыжор

Менеджар-прадзюсар

Хормайстар

Балетмай-сцёр аграном

Глебазнаўца

Фермер

Дрэсіроўшчык

Кінолаг Менеджэр па продажах

Таваразнаўца

Лагістык

Мер-чендай-зер інжынер па кадастры

Тэхнік па кадастры

Геадэзіст

Энергетык

2.Абслугоўванне Менеджэр

Прадавец

Афіцыянт

Медыцынскі работнік

Сацыяльны работнік

Провад-нік Гід-перакладчык

Біблія-граф

Экскурса-вод

Аператар сувязі

Інформ-цік

Бібліятэкар

Эканаміст

Бухгалтар

Брокер

Касір

Інкасатар інжынер-механік

Электраманцёр

Аўтаслесар

Наладчык

Будаўнік

Тэхнік Адміністратар

Гукарэжысёр

Кінаопера-тор

Дызайнер

Грымёр

Мастак-дэкаратар Аграхімік

Зооинже-Нэр

Ветэрынар

Жывёльна-вод

Расліна-вод

Механіза-тор тэхна-лог

Фармацэўт

Прадавец

Экспедытар

Тавара-вед Меліёру-тор

Эколаг

Садоўнік

Тэхнік-озелени-Тэль

Ляснік

3.Навучанне і выхаванне Выкладчык

Майстар-настаўнік

Сацыяльны педагог

Выхавальнік

Трэнер-інструктар Філолаг

Лінгвіст

Выкладчык ін-форматики

Выкладчык ро-граммки

Кансультант па кіраванні Майстар вытвор-водствен-нага навучання

Інструктар па ваджэнню Настаўнік музыкі

Настаўнік жывапісу

Кіраўнік мастацкай студыі Трэнер коней

Жакей

Кінолаг

Выкладчык біялогіі Выкладчык спец-прадметаў

Майстар вытвор-вод-ска-га навучання Выкладчык гео-графа

Эколаг

4.Вытворчасць і здабыча Праграміст

Рэдактар Тэлерадыё-праграм

Web-дызайнер

Вярстальнік тэкстаў

Кінаопе-ратор фінансіст

Эканаміст

Бухгалтар

Касір Будаўнік

Электрык

Слесар

Зваршчык

Фрэзероўшчык

Станочнік Артыст тыя-атра і кіно

Мастак

Музыкант

Кіно-гукааператар

Ювелір

Разьбяр па дрэве аграном-сямёнавод

Заатэхнік

Селекцыя-Нэр

Майстар сель-хозпроиз-водства

Жывёльна-вод Правізар

Інжынер-тэхнолаг

Кухар

Слесар

Токар

Швачка горны інжынер

Гідролаг

Гідрагеа-лог

Майстар ле-са

Горнараба-чый

Нафтавік

чалавек інфармацыя фінансы тэхніка мастацтва жывёлы і расліны вырабы і прадукты прыродныя рэсурсы

5.Канструяванне імідж-мейкер

Генетык

Пластиче-скі хі-рург Перакладчык

Карэспандэнт

Журналіст

Web-дызайнер

Картограф

Праграміст Аналітык

Эканаміст

Фінансіст

Калькуля-тор Інжынер-канструктар

Інжынер-рацыёну-лізатар

Аўтамеханік

Тэхнік

свернуть

Практычныя работы па выяўленні ў сябе індывідуальных уласцівасцяў увагі

Практычныя работы па выяўленні ў сябе індывідуальных уласцівасцяў увагі.

 

Мэта. Азнаёміць са спосабамі выяўленне індывідуальных асаблівасцяў увагі, навучыць прыёмам развіцця ўвагі, сфармаваць навыкі рэгуляцыі адвольнай увагі.

 

Ход працы

 

Заданне 1. Вызначце асаблівасць ваганні свайго ўвагі (перыядычныя міжвольныя змены напругі увагі) .

Для гэтага на працягу 1 мін глядзіце на прыведзены тут малюнак і адзначайце тыя моманты, калі ўспрыманне малюнка малюнка ў вас будзе змяняцца: ўсечаная піраміда будзе тое набліжацца да вас, то выдаляцца.

Адзначаць трэба, не гледзячы на лісток з запісам.

Ўмоўныя абазначэння для адзнак:

кропка-бачыце ўсечаную піраміду, надыходзячую да вас;

працяжнік-бачыце ўсечаную піраміду, якая сыходзіць ўнутр, аддаляецца ад вас.

Падлічыце, колькі разоў на працягу 1 мін у вас змянілася ўспрыманне малюнка.

Заданне 2. Вызначыце ўстойлівасць сваёй увагі (працягласць ўтрымання ўвагі на чым-небудзь, супраціўляльнасць увагі стамляльнасці і адцягнення).

З гэтай мэтай папытаеце каго-небудзь засекчы час, на працягу якога вы зможаце з дапамогай валявога намаганні ўтрымаць ўспрыманне разгледжанага на с. 98 малюнка толькі ў адным становішчы: бачыць толькі ўсечаную піраміду, надыходзячую да вас, ці толькі якая сыходзіць ўнутр, аддаляецца ад вас.

Заданне 3. а) Вызначце аб'ём свайго ўвагі — назіральнасць (колькасць аб'ектаў, якія чалавек можа адначасова і выразна ўспрымаць).

Паглядзіце на малюнак уверсе на працягу 1 с. паспрабуйце запомніць усё, што ўбачыце на ім.

Зачыніце малюнак і запішыце, якія фігуры намаляваныя і якія лічбы былі ўпісаны в е кожную фігуру.

Праверце свае запісы і падлічыце:

а) колькі фігур вы правільна прайгралі;

б) колькі лічбаў вы правільна прайгралі;

у) колькі лічбаў вамі правільна ўпісанае ў фігуры. Аб'ём вашай увагі роўны суме адказаў па ўсіх трох пазіцыях. Норма: 7±2.

б) можна разгледзець якую-небудзь карціну на працягу 10 с. затым яе схаваць і папрасіць прайграць ўбачанае.

у) Падабраць дзве падобныя карціны. Затым разгледзець адну з іх у плыні 10 с. і прыбраць яе. Разгледзець другую і паспрабаваць паказаць адрозненні. (Скласці спіс адрозненняў.)

Падлічваецца колькасць правільна адзначаных адрозненняў. З іх адняць памылкова названыя неіснуючыя адрозненні. Атрыманы лік падзяліць на лік фактычна наяўных адрозненняў (іх павінна быць прыкладна 10-12). Чым бліжэй атрыманы лік да 1, тым вышэй узровень назіральнасці.

Спіс адрозненняў у прад'яўляюцца карцінах вырабляецца па наступным узоры:

Тэма: "вуліца і будынак»

Карціна 1 Карціна 2

Акно збоку адкрыта дажджавыя трубы

Дрэва злева Дым з трубы

Дзве дымавыя трубы слыхавое акно

Шыльда "Школа" Балкон

Урна дзверы наверх (на балкон)

свернуть

У дапамогу класнаму кіраўніку. (Матэрыялы па прафарыентацыі)

Прыказка

Ўстаўце прапушчаную прафесію ў рускія прыказкі

■ Без кляшчоў ... (каваль) што без рук.

■ Нельга ... (кавалю) не ожечься.

■ Для таго ... (каваль) абцугі куе, каб рук не апёк.

■ Ня молат жалеза куе, а ... (каваль), што молатам б'е.

■ Без сякеры не ... (цясляр), без іголкі не ... (кравец).

■ Ня сякера тешет, а ... (цясляр).

■ ...(Цясляр) без сякеры, што хата без кута.

■ Сягоння ў поле ... (трактарыст), заўтра ў арміі ... (танкіст.)

■ Які ... (трактарыст), такі і трактар.

■ Шыць не будзеш — ... (кравец) не станеш.

■ І ... (швец), і ... (жнец), і на дудзе ігрэц.

■ Кожны ... (кравец) на свой крой.

■ Добры ... (кравец) з запасам шые.

■ Фасон даражэй прыклада. ... (Кравец) за фасон бярэ.

■ ... (Кравец) без портак, ...(шавец) без ботаў.

■ Добры ... (Закройшчык) усё выштукаваць. Па майстэрству і зачыні.

■ Доўгая нітка – лянівая ... (швачка).

■ Да ... (весляру) і бераг прыплывае.

■ Якая ... (пралля), такая на ёй і кашуля.

■ На добрага ... (паляўнічага) і звер бяжыць.

■ Умелы ... (паляўнічы) дарма стралу ня

Загадка

1.Цяпер, дружа, пытанне такі: скажы, як называюць рабочага, што пад зямлёй нам здабывае вугаль.

2.Мы зямлю глыбока капаем і ў глыбіні зямлі Мы людзям вугаль здабываем, каб дом тапіць маглі.

3.Ён адбойным малатком, як велізарным долатам, вугаль крышыць пад зямлёй. Адказвайце, хто такі?

4.Яго працы чакае Зямля, ледзь світанак прамяні запаліць. Увесну расчэша ён поля, наступіць восень-пастрыжэ.

5.Заняты важнай працай ён: ураджай – яго клопат, каб здолелі нарадзіцца жыта, авёс ці пшаніца.

6.Ён вывучыў навуку. Зямлю — нібы прыручыў, ці ведае ён, калі садзіць, сеяць, як і прыбіраць. Ведае ўсё ў краі родным і завецца …

 

6.Для нас ён зямлю паляпшае: дзе багна і балоты — асушвае, ад засухі дзе глеба гіне — паспяхова ірыгацыю ўкараняе. І расквітае абноўлены край! Становіцца багацей ўраджай, яго зямля дзякуе за сетку каналаў, новыя поля.

 

7.Ён не лётчык, не пілот, ён вядзе не самалёт, а велізарную ракету. Дзеці, Хто, скажыце гэта...

8.Спачатку яго ў цэнтрыфузе круцілі, а пасля ў цяжкі

Афарызмы, выказваньні аб прафесіях

Сябры, беражыце хвіліну і гадзіну любога з школьных дзён! Хай стане прафесарам кожны з вас у прафесіі патрэбнай сваёй. (М. Раскатаў.)

Не Прафесія выбірае чалавека, а чалавек прафесію. (Сакрат.)

■ Няма прафесій з вялікай будучыняй, але ёсць прафесіяналы з вялікай будучыняй. (Ілля Ільф і Яўген Пятроў.)

■ Без працы не можа быць чыстай і радаснага жыцця. (А. П. Чэхаў.)

■ Трэба любіць тое, што робіш, і тады праца – нават самы грубы – узвышаецца да творчасці. (Максім Горкі.)

■ Праца пазбаўляе нас ад трох вялікіх попелаў: нуды, заганы і патрэбы. (Вальтэр.)

■ Праца-гаючы бальзам, ён-цноты крыніца. (Гердэр І.)

■ Кожны, годны называцца чалавекам, павінен мець жаданне і здольнасць да працы. (Смайлс С.)

■ Павінна ... ўзбуджаць ў іх (юнацтве) паляванне да працавітасці і каб яны страшыўся бяздзейнасці, як крыніцы всякаго зла і памылкі. (Кацярына Вялікая)

■ Здольнасць, доблесць - усё нішто, пакуль мы не прыкладзем працу. (Саадзі)

■ У прыродзе ўсё мудра прадумана і ўладкована, всяк павінен займацца сваёй справай, і ў гэтай мудрасці — вышэйшая справядлівасць жыцця. (Леанарда ды Вінчы)

■ Праца, якую мы робім ахвотна, ацаляе болю. (Шэкспір У.)

■ Праца падтуплівае гора. (Цыцэрон)

■ Праца павінен быць адпаведна сілам чалавека. Ён дурны, то ёсць непрыемны тады, калі перавышае іх. (Чарнышэўскі Н. Г.)

■ Пераадольваючы якой ні на ёсць праца, чалавек адчувае задавальненне. (Сувораў А. В.)

■ Працуеце, пакуль дазваляюць сілы і гады. (Авідый)

■ Цела юнакоў загартоўваюцца працай. (Цыцэрон)

■ Слава ў руках працы. (Леанарда ды Вінчы)

■ Жыць-значыць працаваць. Праца ёсць жыццё чалавека. (Вальтэр)

■ Калі чалавек з ранніх гадоў засвоіў звычку да працы, праца яму прыемны. Калі ж у яго гэтай звычкі няма, то лянота робіць працу ненавісным. (К. Гельвецыя)

■ Дзейнасць — адзіны шлях да ведаў. (Б. Шоў)

■ Прызначэнне чалавека-у разумнай дзейнасці. (Арыстоцель)

■ Хто жадае з'есці арэх, павінен разбіць шкарлупіну. (Плаўт)

■ Самыя выбітныя таленты губятся бяздзейнасцю. (Мішэль Мантэнь)

■ Кожны павінен быць велічны ў сваёй справе. (Грасиан-і-Маралес)

■ Чалавек павінен працаваць, працаваць у поце асобы, хто б ён ні быў, і ў гэтым адным заключаецца сэнс і мэта яго жыцця, яго шчасце, яго захапленні. (Чэхаў А. П.)

■ Вяліка лі, мала ці справа, яго трэба рабіць. (Эзоп)

■ Лепшае лекі ад гультайства — пастаянны і сумленную працу. (Сервантэс)

■ Працоўны працэс, калі ён вольны, канчаецца творчасцю. (Пришвин М. М.)

■ Майстар – гэта чалавек, з задавальненнем робіць тое, што не атрымліваецца ў іншых. (Слоўнік парадаксальных азначэнняў.)

■ Ляжыць дарога да шчасця праз працу. Шляхі іншыя на шчасце не вядуць. (Абу Шукур.)

свернуть